This is who i am.

Alla inlägg under oktober 2013

Av Angelika - 26 oktober 2013 22:30

Arbetslösheten är för tillfället ett minne blott, om man nu kan säga så. Jag är numera en icke arbetslös kvinna! De ha nog redan många läst på facebook. Men de känns bra å säga att man ha fått jobb. Jag behöver inte oroa mej för å kunna ge mina barn mat på bordet, kunna unna mej nånting nån gång som å gå träna.. jaa de känns sjukt bra. Faktiskt för bra för å va sant.. visst är jag glad över många saker med att ha ett jobb, en säkrad inkomst. Men på nåt sjukt konstigt sätt så kan jag inte glädjas åt de.. för jag tänker bara på att rätt som de är så skiter de sej. Jag kan å har inte slappnat av.. varför!?

Vi har såååå länge fått vrida på varenda krona för att de ska gå ihop, ibland har vi fått lov å pantat flaskor för å kunna köpa lite mjölk. Å sen vi fick barn ha vi prioriterat barna.. dom ska ha kläder så dom klarar både värme å kyla, mat på bordet å blöjor. Visst ha vi haft de lite bättre under dom senaste månaderna, eller kanske till å med de senaste året. Ekonomin ha verklien vart tuff.. men vi ha tak över huvudet å varandra! De ha man verklien lärt sej å uppskatta! Jag tror att alla går vi igenom kriser, kriser av olika slag, behöver inte innebära att ekonomin kärvar. Å dom behövs för att man ska kunna nå toppen.. man behöver gå igenom en svår tid för att samtidigt lära sej nåt av de å ta sej upp till ytan igen. Den här nyheten är ju rätt så ny så jag tror att jag ligger kvar där nere än.. samtidigt vet jag ju inte exakt va jag kommer få ut i lön så de ligger nog en rädsla där under att de inte ska gå ihop. Så jag försöker banka in dessa ord " Det blir bra nu.." Jag kan inte gå runt å tänka på att rätt som de är så skiter de sej.. då kommer jag bli knäpp!


Jag är superglad att jag ha fått ett jobb! De är jag verklien :D Jag ångrar inte en sekund att jag nappade på de här semestervikariatet som ha lett till att jag ha fått jobb. Dessutom trivs jag som fisken i vattnet på Graningebyn, å även om jag kommer jobba 70% natt hoppas jag på att få hoppa in lite extra där. Vi fick ett toppen schema.. på 3 veckor gör vi 7 pass.. jag börjar V.45 med helgen Fredag-Måndag morgon, jobbar sen 2 nätter, ledig några dagar å jobbar 2 till veckan därpå, ha härliga arbetskamrater så de här kan bli bra tro jag :) I like It!


Pojkarna växer så de knakar.. Vide ha inte fått en tand än, Vincent surra på som vanligt.. om inte mer.. han börja klättra upp i storlek 98 nu å Vide börja dra 92 även om han kan ha 86 fortfarande. Johan ha skjuti sin första älg idag.. en tjur på 5 pinnar. Flytten närmar sej å julen kommer firas i vårat nya hus i Forsmo. Mamma, pappa, lillasyster, Krille å barna kommer ner. Å så kommer ju svärfar hoppas jag, svärmor, Johans syskon å deras mormor. Så de bli fullt hus. Ska bli mysigt! Vi ha inte börja packa än haha.. känns som de är dags å börja eftersom de bara är 1 månad kvar tills vi flyttar. Jag gruvar mej för själva flytten.. med våran lilla släpvagn kommer vi få hålla på några dagar innan allt ha komme iväg.. puuh.. men men.. de få väl ta den tid de tar. Vi behöver ju inte stressa i allafall med å flytta allt eller städningen eftersom vi inte ha fått nån hyresgäst på den här kåken :/ Känns väl inte sådär jättekul.. helst hade vi velat bli av med de här huset tills vi flyttar. Men man kan väl inte få allt här i världen.


Nu ska jag passa på å gå lägga mej.. jobbade inatt å sov bara 3 timmar när jag kom hem så man är lite seg i både kroppen å huvve. Gonatt på er!

Av Angelika - 10 oktober 2013 07:14

Tjäääna tjääna.. här sitter vi inte varsomhelst, utan jag befinner mej på sjukhuset.. hungrig som en varg, ha snart vart vaken 1 timme.. jag vakna kl.6!? Utan väckarn.. nåja jag är bara på lab. å ska ta lite prover inför mitt läkarbesök jag ha på Tisdag om min mage. Å då måste jag ju såklart va fastande. Jag ha absolut inga förväntningar med mitt kommande besök.. utan tvärtom, jag kommer nog gå därifrån å ha lika stort frågetecken över skalln som förut.

Sen bli de i allafall hem å skjutsa Vincent till förskolan å sen hem å sova.. eftersom jag vaknade så tidigt passade jag på å dra upp till bageriet för å köpa lite nybakt bröd.. muuuums.. sen ska jag jobba natten inatt. Egentligen skulle jag jobbat ikväll 16-21 å imorrn 13:30-21 men jag fick natten istället, å jag är så otroligt glad att jag fick de valet för jag vill hellre jobba nätter.. men i brist på nätter så jobbar jag såklart både dag å kväll. Man må ju ta de man bli erbjuden. Å på tal om jobb så verka de bli lite ljusare framöver.. mer än så kan jag inte säga just nu, pga att jag inte vet så mycke mer än så länge.. men vi få väl se senare.. de kan hinna ändras också. Å så bli de ju flytt i November också :) Allt flyter på just nu.. hoppas de håller i sej. Jag är i allafall så glad att vi har både vänner å familj som ställer upp för oss. All kärlek till er! <3

Av Angelika - 1 oktober 2013 22:22

De har/är så otroligt mycke nu så jag hinner typ inte ens sitta vid datorn numera. Förra månaden jobbade jag ihop 129,5 timmar.. sååå skönt! 10 nätter.. helt ok. Ska bli spännande å se den löningen. Å pengar kommer behövas för våran del eftersom vi nu ska flytta också. I November bär flyttlasset av till Forsmo. Barna ska skolas in på Öhns förskola.. Vide blir hemma tills dess å Vincent får byta.. de känns väl inte sådär jättekul eftersom han ha sina kompisar som han ha gått med i 3 år å personalen som han känner. Men de bli de bästa.. då kommer även Johan kunna hämta å lämna dom. Tyvärr verka vi inte hitta nån som vill ta över den här kåken så vi åker på dubbla hyror :/ Men de funkar inte å bo kvar här.. vi lever i en skokartong! Så vare med de!


Jag pluggar för fulla muggar.. just nu bara 1 kurs.. som de ska va. V.43 smäller de.. då börja jag läsa 2 kurser samtidigt, ena på 200 poäng å andra på 150 poäng.. de är bara å bita ihop! Februari är vi klar.. inte långt kvar, "bara" 3 kurser.. 2 de här läsåret å allra sista kursen efter jul. Jag törs nästan inte nämna att på de ska jag börja läsa jägarexamen.. men jag vill å tänker fixa allt de här! Jag kommer få mycke hjälp med jägarexamen så den är jag inte alls lika orolig över. Jag hade inte tänkt börja med den förrän nästa år, efter jag är klar med skolan.. men ibland bli de inte riktigt som man tänkt. Så den här hösten kommer verklien bli tuff å min självdisciplin kommer verklien å testas. Plugga, jobba å finnas där för min familj å mina vänner. 


Vide ha hunnit fylla 1 år.. stora killen! Han går nu btw!! Å växer som våran gräsmatta där ute. Har samma storlek som storebror haha! Men inga tänder.. han sover oroligt på nätterna så de kan va på G. Vincent har åkt på förkylning.. ont i halsen, feber å äter som en kratta.. han som ha vart förkyld tidigare å aldrig klagat på ont i halsen.. börja bli lur om de kan röra sej om nå halsfluss. Halsmandlarna är stor å han är tokröd. Stackarn! Han ha vakna en del nätter å haft ont i benen så där är de nog växtvärk. Våra älskade småtroll! <3

Presentation

Kategorier

Fråga mig

5 besvarade frågor

Bloggar å läsa

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

...


Ovido - Quiz & Flashcards