This is who i am.

Alla inlägg under augusti 2011

Av Angelika - 24 augusti 2011 01:00

För 1 år sen började mina värkar vid den här tidpunkten. Jag gick upp å nattkissa å efteråt börja de göra ont. De gick inte över som de hade gjort andra nätter. De bara fortsatte å sömn blev de inte mycke av. 2 minuter mellan värkarna, som mest hade jag 6 minuter. Höll ut till 3 tiden på natten, då ringde jag in till förlossningen. Duscha varmt, varm vetekudde å alvedon va de råd jag fick. Jag följde de, men 7 på morron stod jag inte ut längre. Vi käka frukost å åkte in. Kl.8 blev jag inskriven. Resten av dagen är lite borta haha. 19:16 föddes vår efterlängtade son, som sen fick namnet Vincent. Att han skulle ha 2 mellannamn blev ganska fort bestämt, ena från Johan å de andra från min pappa. Helt otroligt att han fyller 1 år idag! De gå så fort! Jag håll på baka bullar inför kalaset, imorrn bitti måste jag å lilleman fara till affärn å köpa mer florsocker. Så typiskt att jag inte kolla de innan vi handla idag. Tårtan kommer vi göra imorrn. Btw må ni kika i tidningen idag! Världens finaste prins är ju såklart med i den :)


Nu må jag fortsätta med mina bullar.. misslyckade också.. degen jäste men sockret tog slut så vi få se hur dom bli haha.

Av Angelika - 12 augusti 2011 19:46

Kan ju passa på å skriva en rad när jag lix bara sitt å skulle egenklien invänta sonen tills han hade somnat, sen skulle jag knata in till dom andra. Men efter han hade slurpa i sej vällingen å fått nappen så somna han. Jag tro inte ens jag hann logga in på fejjan innan Mr.blund kom på besök. Så han ha sovit ett tag nu. Skönt att han kan somna utan å protestera.


Vi är i allafall i Rossön hos Johans mormor å morfar. Dom är inne i huset, medan jag å våran sovandes son befinner oss i lillstugan breve huset. Vi bli här hela helgen å de känns hur underbart som helst! Min första lediga helg på typ 5 veckor.. ha jobba 5 helger i rad så de känns bra å få va ledig nu. Vi ska väl gå ner till sjön å fiska en sväng.. fiskespöna å barnvakten, de bli fint de. Då är de bara å kuta upp om han skulle vakna.


En annan sak jag ha lagt märke till.. jösses va många de är som ska ha barn nu! Jag bli sugen!! Jag vill ha en till, en liten bebis. Minns som igår förra året när vi va här.. då va man en höggravid kvinna som knappt tog sej både i å ur båten.. 2 höggravida kvinnor som va ute å fiska.. (jag å Mia) Minns att jag i de här rummet fota magen med hjälp av spegeln som stå på bänken. Å nu ligg våran älskade efterlängtade son som då låg i min mage i sängen å sover för fulla muggar.. ÄN SÅ LÄNGE! ;D De är tusiken sjukt va fort de går! Om 12 dagar bli han 1 år!! Han kryper, drar sej upp på typ allt, gå efter grejer, kan prata lite grann, men säger mestadels titta å pappa haha.


Näe nu ska jag nog va lite social å gå in till dom andra, eftersom Vincent sover å ha gjort de en stund :P

Ajöö!

Av Angelika - 3 augusti 2011 22:17

Jag vill ha ett jobb! På Söndag gör jag mitt sista pass.. sen på Måndag ska jag anmäla mej arbetslös hos Arbetsförmedlingen. Jag kommer fortsätta hoppa in å jobba både i Långsele å i stan på hemtjänsten. Ska höra mej för på fler ställen om springvikarie å hoppas på få napp. Söka de jobb som finns å gå söka. Anser att de är lite lönlöst å söka ett jobb ex som läkare eller annat som krävs utbildning som jag inte ha. Man kan inte sitta på arslet å hoppas jobben kommer till en, man må anstränga sej lite också. Å de kommer jag göra! Sista utvägen är å söka på annan ort å ev. flytta. Men då ska de va illa så man inte få jobba nånting! Damn va jobbigt de är å inte veta hur ens ekonomi kom å se ut nästa månad.. om man ens få ihop till räkningar å så. Å nu när vi ha Vincent så måste vi få in pengar varje månad. Alltså de måste man väl även om man inte ha barn.


Idag ha vi i allafall vare i Junsele på djurparken. Ha kika på både kissekatter å björnar.. m.fl också då. Klappa getter å äte glass. Ha vart en helt underbar dag! Å de är så kul å hitta på nå bara vi familjen. Ha vart ledig idag så vi passa på å göra en utflykt. Imorrn å på Fredag jobba jag. Ledig på Lördag å gå kvällen 16:30-21:30 på Söndag. Hoppas på å få jobba mycke nu i Augusti.. sen ska jag passa på å va ledig några dagar när vi far upp till Umeå.


Vincent fyller 1 år om 21 dagar.. tiden gå för fort!! Satt å kika på Livet på BB å bli sååå sugen på en till. Men de få bli senare. Sen far vi upp till Umeå å ska samtidigt gratta Vilgot, kusin till Vincent som fyller 1 år 3 dagar efter Vincent.


Nu må jag faktiskt sova.. börja 7 imorrnbitti så gonatt på er gott folk!


     

Presentation

Kategorier

Fråga mig

5 besvarade frågor

Bloggar å läsa

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

...


Ovido - Quiz & Flashcards