This is who i am.

Alla inlägg under november 2011

Av Angelika - 17 november 2011 12:36

Jag ska börja dagens inlägg med att tacka alla som ha röstat på min bild. Tävlingen är nu avslutad, ha nog vart de nån dag nu. Men i allafall så publicerades vinnarbilden på dayviews sida. Jag är så nöjd med att jag ens kom till final, hamnade på 12e plats av 40 st med 137 röster, med hjälp av er! Så tusen tack till alla som röstade!!


Igår fick jag mitt schema för vårterminen, så 10e Januari börjar fröken Edlund å plugga igen, tillbaka i skolbänken. Ska bli spännande å kul samtidigt! Men jag lär nog fråga mej själv många gånger va jag gett mej in på haha. Ska även ringa rektorn för å höra hur jag ska göra med Vincent's 15 timmar. Om vi ha chans å ha han heltid beroende på hur mycke plugg jag ha. Fast vi ha diskuterat de å vill nog ogärna ha han på heltid. Men vi få se!


Ska snart hämta mitt lilla hjärta på förskolan.. då ska vi hem å äta lite mellanmål å sen packa skötväskan för å fara ner till grannarna, han ska nämligen få va där nere tills Johan ha sluta jobba.. eftersom jag börja kl.16 å Johan sluta 16:30.. vi ha verklien tur som ha människor runtom oss som hjälper till, grannar, familjen å vänner. Annars om de inte hade gått ikväll så hade jag fått tacka nej till kvällspasset.


På Söndag fyll man år också :] Fast de känns inge speciellt längre! Dom som vill komma å gratta mej få komma å fika, men jag inte bjudit in nån. Jo grannarna bjöd jag upp. På Lördag ska vi ner till byn å äta middag.. å först på dagen kommer svärfar å Anki. Ha blivit erbjuden jobb i helgen, men de må jag tacka nej till eftersom vi ska få besök på Lördag. Söndag tro jag de va kvällen.


Näe nu må jag rasta hunden, sen hämta lillskrutten! <3 Ajööken på er!

Av Angelika - 14 november 2011 21:54

Besöksstatistiken för igår va hög. Riktigt kul å se så många glutta in min blogg! Å shit va rösterna ha stigit på min bild. Just nu ligger jag på 13e plats av 40 st.. helt sjukt!! Är så tacksam till ni som ha röstat så de är inte klokt! Wonderful!


Idag ha jag i allafall vart ledig.. fick 2 st sms idag om förfrågan å jobba idag.. 3 timmar!! Jag tackade nej. Jobbar kvällen imorrn å ha lyckats dragit på mej en förkylning igen, så de ha vart skönt å vart hemma idag. Den här månaden är jag inte nervös för å få ihop timmar så att jag va ledig idag gjorde inget. Visst lite nervös är man väl eftersom de kan hända att dom ta tillbaka dagar man är bokade på. De hände mej en månad, så himla surt! Men som de se ut nu så jobba jag imorrn kväll, Torsdag kväll å Fredag heldag = 8,5 timmar. Stackars lilleman som måste va på förskolan från 06:30-16:45. Han bruka va helt slut på kvällen så vi kan knappt hålla han vaken till halv 7. Tur att han bara ha 1 sån heldag nu i veckan.

Näe nu ska jag snora mej isäng.. bli så trött på sjukdomar! Ajööken på er gott folk. Å sov så gott! :)

Av Angelika - 13 november 2011 15:18

Jag är så otroligt glad!! Aldrig ha jag väl kommit så långt i en tävling att jag är en av finalisterna!! Nu hoppas jag att ni som läser vill hjälpa till å rösta fram mitt bidrag till vinst! :) Klicka på länken nedanför å rösta, rösta, rösta! :D


http://dayviews.com/p/contest/77/1775626/?action=contestTrackExternalUse&ref=fb&type=link&userid=1775626&contestid=77



Annars då.. de är ju farsdag idag. De ha vi inte hunnit fira än för Johan jaga på förmiddan, jag va hemma å städa å Vincent är hos sin farmor. Dom skulle komma med han sen så ska vi fika. Men jag ska göra gomiddag till pappan :) Älgkött i nån form.. ha inte riktigt bestämt mej än, potatis å kantarell sås. Men jag borde nog börja snart med tanke på att potatisen ta en stund å göra. Men kan inte riktigt bestämma mej om jag ska göra klyftpotatis eller hasselbaks. Få se när jag väl börja!

I veckan ha jag jobba vill jag lova, jag va helt slut efter Fredagens 11,5 timmar. Jobbade först 7-14.. sen gick jag på igen 16-21. 35 timmar fick jag ihop! Men jag är nöjd! Kommer å komma över 70 timmar den här månaden.. å de är bra skit med tanke på julen :) Näe nu svider de i magen så jag måste börja med maten. Ajööken på er!

Av Angelika - 6 november 2011 11:05

Helgen ha snart passera å vi gå in i en ny vecka. Tycker veckorna gå så fort! Å helgerna.. dom ska vi inte prata om. Jag blev erbjuden å jobba igårkväll.. 3 timmar! De tacka jag nej till.. känns så värdelöst å fara in till stan bara för å jobba 3 fjuttiga timmar. Nog för att de är ju ändå jobb så lite dumt va de nog såhär i efterhand. Men jag få hoppas jag bli erbjuden mer jobb å kan ta igen de. Johan ha i allafall fått 3 veckors vik. superbra ju!    Å nu såhär innan Jul vill jag tokjobba så man få ihop lite.


Lilleman ligger å sover å Johan är nere hos grannarna. Vi få se va dagen ha att erbjuda.. vi kanske ska fara å hälsa på en jobbarkompis men vi få se när/om de bli av. Jag fick sovmorron idag.. skööönt vill jag lova! Å sovmorron för min del numera är om jag få sova i allafall till halv 10. Å de fick jag idag! Längre kan jag inte ligga i sängen för jag få så himla ont i ryggen. När jag hade vakna å klev upp så hade mitt hjärta diskat å börjat gjort cole slaw. Så dagens frukost blev lite cole slaw, 2 stekta ägg å 1 glas vatten. Ha tyvärr hunnit med å fuska lite för mycke.. så jag måste verklien skärpa mej! Kollade på lite bilder från den tiden när jag å Johan nyss blev ilag.. shiiit va liten jag va! Fick nog en liten tankeställare faktiskt. Om ni undrar så kör jag med LCHF.. jag tycker ändå de funka bra. Å när jag absolut "måste" äta potatis så bli de betydligt mycke mindre än va jag åt förut. Å mina portioner ha också minskat. Ändra livsstilen är mitt enda sätt!


Näe nu ge jag upp för idag! Ajöö på er!

Av Angelika - 5 november 2011 22:25

http://dayviews.com/angelikaae/497828442/


Rösta å hjälp mej till seger! De skulle va underbart om ni ville rösta på mitt bidrag, priset är en resa från Ving värt 6000! :)


Annars då.. idag ha vi vart i Nässe å hälsa på farmor å faster till Vincent. Käka middag med dom sen for vi å hälsa på Linus, Sara å barna. De va himla trevligt! Vi tänkte först fara upp till syrran i Vilhelmina, men eftersom hon inte behaga sej å va hemma i helgen så blev de inte av. De få helt enkelt bli nån annan helg.

Snart fyll man år också.. tusiken va fort tiden gå! Förra året hade man så fullt upp med Vincent så de bara svischa till så blev man 1 år äldre. Nu ha visserligen tiden också svischa till. Man hänger inte med! 26 år bli jag 20e November! Shit påmfritt. Å så bli man ju moster igen i Februari :) Mammas 10e barnbarn.. inte illa!


Näe nu ska jag lägga mej å se på True blood.. så de inte bli så sent! :) Men de lär de nog bli ändå, ha man väl börja sett 1 avsnitt så är man så nyfiken så man måste fortsätta. Är så impad på mej själv att de dessutom inte är nån text på de, ha inte kunna se på filmer utan text förut men nu gåre fint :)


Aight gonatt på er!

Presentation

Kategorier

Fråga mig

5 besvarade frågor

Bloggar å läsa

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

...


Ovido - Quiz & Flashcards