This is who i am.

Direktlänk till inlägg 12 december 2014

När man lever med stress i sin vardag.

Av Angelika - 12 december 2014 21:55

En helt vanlig dag? Nä inte för mej.. jag ska inte ljuga när jag säger att en del dagar är helt klart bättre än andra. Idag ha de vart en sån dag som ha legat på mittlinjen.. förutom att jag är så inni bomben trött! För å orka resten av dagen va jag tvungen passa på å sova en skvätt medans Vide tog sin efter-lunch-vila. Jag somna ifrån "Hem till gården" å så less jag blev på mej själv när jag insåg va klockan va när jag vakna.. kvart i två!!? Stress är inte på min tio topp lista å de va precis va de blev! Rasta hundarna, väcka Vide, in till stan för å hämta Johan å sen på förskolan för lucia firande. Jag hann ju i allafall sova en stund ?

En del dagar orkar jag inte. Orkar inte med vardagen å allt som hör till.. de ska tvättas, städas, laga mat, hundarna ska rastas m.m Man ska orka finnas där för familjen å barnen. MEN jag vill inte ens tänka på om jag inte hade allt de här i våran vardag.. allt de här får mej att orka. Våra barn, våra små älskade busungar. De är dom jag lever för, de är dom som får mej att orka ?

Jag vill från djupet av mitt hjärta säga tack till alla som på ett eller annat vis ha hört av sej till mej, visat att ni bryr er, frågat å stöttat med era värmande ord. Helt klart vet jag att de kommer bli bättre. Jag kommer få hjälp att gå igenom de här.. jag ha vänner runtom mej som finns där.

Stress kan visa sej på så många olika vis. När dom börja visa sej så ringer varningsklockan.. de är då man måste se till att stanna upp, känna efter å lyssna på sej själv. Kan man inte ta sej igenom de själv så måste man se till å få hjälp. De blir bättre! Minskad aptit, småätande, orolig mage, trötthet, glömsk, disträ, nervös, ångest, dåligt tålamod, problem med både hud å hår, glömmer dricka vatten är många av mina "symtom" å jag kan skriva dit mååååånga fler.

Jag går emot mej själv när jag skriver såhär öppet.. men jag vill på ett sätt dela med mej av de här samtidigt som jag inte vill att en endaste människa ska få veta nånting. Men ett av sätten till att komma över de här är att skriva. Visst jag kan väl istället skriva i en privat dagbok där bara jag kan läsa.. men jag vill ändå att de här med psykisk ohälsa ska uppmärksammas! För tro mej.. de är så många som lider av de idag. Dom som vill läs, andra behöv inte.. jag tvingar inte nån!

 
 
Ingen bild

Camilla

13 december 2014 17:32

Kram

Angelika

14 december 2014 20:58

Tack vännen ?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Angelika - 15 februari 2019 00:51

Ett riktigt gnällinlägg!   Här bli de ett nattligt inlägg då Mr. Blund lyser med sin frånvaro och hostan from hell som gör att jag inte kan sova. Nu är de 2:a natten jag inte kan somna och de är så störande! När folk skriver/säger vabbruari vilke...

Av Angelika - 9 januari 2019 21:46

Lägg inte din energi på det du inte kan påverka.. stanna upp i nuet.. här och nu! Vad som kommer ske i framtiden är det ingen som vet. Det öppnas nya dörrar och gamla stängs. Det kan gå åt skogen men samtidigt kan de bli något bra. Allting sker av...

Av Angelika - 3 december 2018 22:30

Jag ha nu vart sjukskriven sen Februari/Mars.. snart börja den lida mot sitt slut. Blev fortsatt till början av Januari. Då ska vi ha ett avstämningsmöte å efter de bli de nog dags att återgå till arbete.. men dock på en låg nivå till en början. 25% ...

Av Angelika - 2 juli 2018 08:09

De är sommar, värmen kommer å går.. de är nu man ska njuta av att alla är lediga å få vara tillsammans. Barnen är ledig från förskolan, J ha också sommarlov. De är mysigt å skönt å slippa alla måsten, kliva upp tidigt för å skjutsa ner barnen på förs...

Av Angelika - 13 juni 2018 08:20


Alltför många i samhället lider av psykisk ohälsa. Stress, ångest, utmattning you name it. Har man brytit ett ben syns de, men på insidan kan ingen se när man lider av psykisk ohälsa. Man känner den, lever med den dagligen. Den sätter sina spår.. har...

Presentation

Kategorier

Fråga mig

5 besvarade frågor

Bloggar å läsa

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

...


Skapa flashcards