This is who i am.

Direktlänk till inlägg 9 december 2014

Psykisk ohälsa..

Av Angelika - 9 december 2014 14:26

På en av mina lektioner i skolan.. Psykiatri tro jag visst de va, eller psykologi pratade vi i allafall om psykisk ohälsa. Vi pratade om att ha psykisk ohälsa är lite tabu å inget man pratar om att man lider av.. de är liksom inga problem å säga att man är sjukskriven för att man ha ramla av stegen å brytit benet, de är lika vanligt som att säga att man är förkyld.. inga konstigheter alls. Men att vara sjukskriven för psykisk ohälsa säger man inte. Vi lever idag i ett väldigt stressigt samhälle.. man ska nå upp till massa förväntningar både inom jobb å privat. Man ska orka med å vara stark, finnas där för familjen, vännerna å på jobbet. De är tusan inte konstigt att man "går in i väggen" Jag säger väl inte till alla hur jag mår när dom frågar.. för jag skäms för de! Men varför ska de behöva va så!? Jo för att man vill inte visa sej svag.. för så är de! Man är svag, känner sej svag när man inte mår psykiskt bra. Men så är de egenklien inte alls.. de är bara ett tecken på att man ha vart stark alldeles för länge.


Nu är de kaos i mitt liv, i mitt huvve.. stressen är ett faktum å oron/ångesten växer sej allt starkare fast i mitt inre. Jag tog med mej barnen å for upp till mitt älskade Ankarsund.. jag känner ändå att jag ha kunnat slappna av lite å bara fått vara.. men nu när vi ska åka hem imorrn känner jag den där klumpen i mitt bröst.. åter hem till vardagen. Jag hade nog stannat några dagar till om de inte vore för att jag ha en läkartid på Torsdag som jag verklien MÅSTE gå på.. å så ha barnen julavslutning på förskolan på Fredag. Jag ha lite svårt att fokusera på vad jag egenklien ska skriva, bli lätt rastlös å kan inte sitta still nå länge. Att jag ens ha lyckats skriva ner dom här raderna! Duktiga mej.

Anyway så är de här jag idag..



- Hej! Jag heter Angelika å lider av psykisk ohälsa..


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Angelika - 15 februari 2019 00:51

Ett riktigt gnällinlägg!   Här bli de ett nattligt inlägg då Mr. Blund lyser med sin frånvaro och hostan from hell som gör att jag inte kan sova. Nu är de 2:a natten jag inte kan somna och de är så störande! När folk skriver/säger vabbruari vilke...

Av Angelika - 9 januari 2019 21:46

Lägg inte din energi på det du inte kan påverka.. stanna upp i nuet.. här och nu! Vad som kommer ske i framtiden är det ingen som vet. Det öppnas nya dörrar och gamla stängs. Det kan gå åt skogen men samtidigt kan de bli något bra. Allting sker av...

Av Angelika - 3 december 2018 22:30

Jag ha nu vart sjukskriven sen Februari/Mars.. snart börja den lida mot sitt slut. Blev fortsatt till början av Januari. Då ska vi ha ett avstämningsmöte å efter de bli de nog dags att återgå till arbete.. men dock på en låg nivå till en början. 25% ...

Av Angelika - 2 juli 2018 08:09

De är sommar, värmen kommer å går.. de är nu man ska njuta av att alla är lediga å få vara tillsammans. Barnen är ledig från förskolan, J ha också sommarlov. De är mysigt å skönt å slippa alla måsten, kliva upp tidigt för å skjutsa ner barnen på förs...

Av Angelika - 13 juni 2018 08:20


Alltför många i samhället lider av psykisk ohälsa. Stress, ångest, utmattning you name it. Har man brytit ett ben syns de, men på insidan kan ingen se när man lider av psykisk ohälsa. Man känner den, lever med den dagligen. Den sätter sina spår.. har...

Presentation

Kategorier

Fråga mig

5 besvarade frågor

Bloggar å läsa

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Arkiv

Sök i bloggen

Senaste inläggen

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

...


Ovido - Quiz & Flashcards