This is who i am.

Direktlänk till inlägg 15 oktober 2014

När man behöver de som mest..

Av Angelika - 15 oktober 2014 21:53

När man precis börjat landa i sej själv, börja komma igång med motivationen så känner man sakta hur allt rinner av en.. ensam stå man där i hösten när löven faller. Kylan kommer smygandes, snart kommer snön. Julen närmar sej med allt vad de innebär.. stress.. även om julen är en fin tid med familjen så är stressen tyvärr en del som finns med. Man ska hinna med familjen, jobb, träningar å allt stök som finns å behövs i hemmet. Någon fyller år, de ska uppvaktas. Människor i ens närhet behöver hjälp, man vill va snäll å ställa upp.. finnas där.
Vardagarna går å vi med den.. när man funderar å känner den påtagliga stressen över allt runtomkring en så behöver man en stunds avkoppling.
De är i allafall jag dålig på.

Förra året när jag fyllde år fick jag i present spa å en hotellövernattning på Hallsta.. dagen efter åkte vi till Ö-vik å såg en hockey match. De behövdes verklien mitt i pluggandet, läste två kurser samtidigt, jobbade vid sidan om å jägarexamen på de. Nu jobba jag men ha en helt annan stress. Å just nu drömmer jag mej bort till faktiskt mitt livs bästa födelsedagspresent jag fick för ett år sen. De gå inte mäta saker mot upplevelser! Särskilt inte när man behöver de som mest. Å just nu skulle verklien en övernattning med min älskade man, lite spa å hotellfrukost inte sitta helt fel.. när man behöver de som mest.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Angelika - 15 februari 2019 00:51

Ett riktigt gnällinlägg!   Här bli de ett nattligt inlägg då Mr. Blund lyser med sin frånvaro och hostan from hell som gör att jag inte kan sova. Nu är de 2:a natten jag inte kan somna och de är så störande! När folk skriver/säger vabbruari vilke...

Av Angelika - 9 januari 2019 21:46

Lägg inte din energi på det du inte kan påverka.. stanna upp i nuet.. här och nu! Vad som kommer ske i framtiden är det ingen som vet. Det öppnas nya dörrar och gamla stängs. Det kan gå åt skogen men samtidigt kan de bli något bra. Allting sker av...

Av Angelika - 3 december 2018 22:30

Jag ha nu vart sjukskriven sen Februari/Mars.. snart börja den lida mot sitt slut. Blev fortsatt till början av Januari. Då ska vi ha ett avstämningsmöte å efter de bli de nog dags att återgå till arbete.. men dock på en låg nivå till en början. 25% ...

Av Angelika - 2 juli 2018 08:09

De är sommar, värmen kommer å går.. de är nu man ska njuta av att alla är lediga å få vara tillsammans. Barnen är ledig från förskolan, J ha också sommarlov. De är mysigt å skönt å slippa alla måsten, kliva upp tidigt för å skjutsa ner barnen på förs...

Av Angelika - 13 juni 2018 08:20


Alltför många i samhället lider av psykisk ohälsa. Stress, ångest, utmattning you name it. Har man brytit ett ben syns de, men på insidan kan ingen se när man lider av psykisk ohälsa. Man känner den, lever med den dagligen. Den sätter sina spår.. har...

Presentation

Kategorier

Fråga mig

5 besvarade frågor

Bloggar å läsa

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Arkiv

Sök i bloggen

Senaste inläggen

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

...


Skapa flashcards