This is who i am.

Alla inlägg den 17 maj 2014

Av Angelika - 17 maj 2014 22:42

Jobbhelg - check! Natt 2 av 3! Lördag.. sov på förmiddan sen for vi då pojkarna va bjuden på kalas x2 idag.. först i Strinne eller va klåen de het sen Granvåg. När vi kom hem hade vi en traktor på gårn.. de va Peder, Niklas, Mariana å Moa som va å hjälpte oss å dra upp ven i nipan. Så otroligt gulligt!! Tack än en gång för hjälpen :) Vincent fick sej en åktur.. kom ut på gårn å såg att han va på väg upp i traktorn.. vilket vi inte alls trodde han skulle vilja göra, sist Johan fråga han om han ville åka så fega han ur.. men inte nu. Hans dag va helt klart gjord efter den åkturen :) Däremot va lillebror Vide inte alls förtjust i den där traktorn.. livrädd i famnen så han skaka gick vi å satte oss på trappen, han grina i mellanåt å sa neeej.. men trots rädslan så va klart nyfiken.. gick fram å kika, backa, grina å skrek neej. Johan gick å satte sej i traktorn med han å de va inte heller så populärt. Så Kickan.. du är inte ensam ;) 


Å på tal om Kickan så måste jag ju berätta om min Göteborgs resa vi gjorde här 7-8:e Maj.. vi åkte ner på Onsdag eftermiddag till Midlanda för att ta flyget ner till Landvetter.. såååå spännande de va eftersom jag aldrig ha flygit förut. Vi kom ner till regn, checka in på hotellet å gick på restaurang jakt för å käka middag, vilket tog jaaa sisådär 1-1½ timme (om inte mer).. vi kunde helt enkelt inte bestämma oss för vad vi skulle äta. 5 olika viljor.. grekiskt, pizzeria, pub med fullständiga rättigheter jaa you name it.. en rösta för grekiskt, en för pizzerian, en som de inte spela nån roll för å två som inte riktigt visste va dom ville äta. Efter ha snurra runt, blivit tipsad till ett bra ställe å dessutom gått förbi de matstället två gånger gick vi till slut in där. Maten va god å de hela satt som ett smäck :) Min lovely barndomsvän kom dit, å innan vi drog tillbaka till hotellet stanna vi förbi på en ica affär. Vi gick tillbaka till hotellet satt å surra för att sen kramas å vinka hejdå. Som jag saknar denna tös!!! Jag vill bara försöka få till en vistelse ner dit igen så vi verklien få umgås å knasa ihop som på den gamla goda tiden. Miss u Kickan!

   Sen på Torsdag va de dags för den efterlängtade frukosten! Mums så gott de va! Sen va de dags å invänta våran "guide" som skulle följa med oss till Dalheimers hus.. å en sån otrolig utbildningsdag! Så intressant å lärorikt de va. Nöjd med vistelsen å allt va de innebar va de nu dags för resan hem igen.. tråkigt men sant! Jag liksom fler hade inte alls lust å fara hem igen. Men shit va kul jag hade! Göteborg är så himla fint! 


Men jaaå tillbaka till livet.. Videplutten ha febran.. igen.. fler tandsingar på g.. han ha två "bulor" på varsin sida om framtänderna uppe.. nu ha han än så länge sju tänder. Tre nere där framme, framtänderna å två hörntänder.. denna tandsprickning. De ha inte vart lätt för han :/ Feber, vaknar mitt i natten å bara gallskriker.. tycker vi ha fått ge han mer alvedon än va Vincent ha käka under sina snart fyraåriga liv. Nä hoppas de ger med sej snart. Vincent ha vi märkt en stillastående period på.. liiiiite tillbaka backning kanske i utvecklingen. Tyvärr är de nåt både vi å förskolepersonalen ha reagerat på. Men skönt att de inte bara är vi som sett de. Nu ligger de ju till såhär att han inte ha fått flytta upp än till de större barnen utan går kvar nere med de mindre barnen.. vilket säkert är anledningen till hans stannande i utvecklingen. De är inte nåt personalen rår för, de va tänkt att han skulle få flytta upp dit nu i vår.. men eftersom de ha så otroligt många barn där nu så kommer de här inte ske förrns till hösten. De är både på gott å ont.


I slutet av den här månaden ska jag göra en resa upp till mitt älskade Ankarsund - mina päron <3 Jag kommer fara upp själv en sväng å hälsa på. Midsommar åker jag å barna upp å lämnar pappan å hundarna hemma. Jag längtar! Resan upp vid midsommar bli lite av min lilla semester.. de kommer garanterat bli lite Rossön besök i sommar.. men de är ju inte lika fullt långt dit. Så jag tro den här sommarn kommer gå lika fort som alla somrar gör, men de kommer även bli bra. Å eftersom jag är långledig var tredje vecka så behöver man ingen fyra veckors semester.. man hinner återhämta sej bra å göra saker å ting på dom här nio dagarna man är ledig på. Suveränt! Å de bästa av allt är att Johan också ha jobb i sommar. Tummen upp livet leker!


 

Regnbågen ner mot Forsmonöjet..

Presentation

Kategorier

Fråga mig

5 besvarade frågor

Bloggar å läsa

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

...


Ovido - Quiz & Flashcards