This is who i am.

Alla inlägg den 12 februari 2014

Av Angelika - 12 februari 2014 00:48

De är långt mellan gångerna ibland. Riktigt kul å se att för några dagar sen hade jag över 80 besökare.. wow liksom! ;D Jahaa lite school talk.. igår va vi på näst sista lektionen.. vi satt å surra om att de kändes himla konstigt att de här va våran näst sista lektion. Fredag 28/2 om ca 2 veckor gör vi våran sista dag på skolan! Då ha vi alltså fått titeln Undersköterska! Vi är 7 st kvar.. till en början va vi nog upp mot 17-18 st. Vi är hälften som är kvar.. några hoppade av.. av olika anledningar å några fick inte gå kvar. Jag va nära å höra till dom. Men skam den som ger sej! Jag ska fira då vi slutar.. J frågade om man firar när man är klar.. jag vet inte svarade jag.. kanske inte.. men jag ska banne mej göra de! Inte kanske lika stort som när man tog studenten.. men nära inpå! Så mycke som jag ha kämpat för å bli klar.. pluggat under mammaledigheten, över sommarn, läst 2 kurser samtidigt, jägarexamen å jobbat på de.. med både svett å tårar ha jag fixat de här! Med hjälp från kärt folk också <3 Jaaa så här ska de firas!! Ska bjuda på lite fika, äta gott å dricka vin på kvällen.


Med 28 dagar kvar tills Vindelälvsdraget startar taggar jag till tusen.. jag är otränad deluxe i år! Hundarna ligger nåt steg före mej med lite bättre träning. Men mer måste de bli! J ska upp till sopstation å åka skidor.. jag hänger på! Passa på å ge flåset en omgång för de behövs. De första gångerna man åker är alltid värst.. å jag tillhör den kategorin med å va kass på åka skidor.. dessutom orkar jag inte åka så långt innan jag måste stanna å vila. Men de är bara å köra på. Jag ska ha träningsvärk på Torsdag! Jag ha ju i allafall 12 kg mindre i år å släpa på ;D Wehooo! Bättre sent än aldrig. Men dom här plusgraderna lär vi väl inte ha nån snö kvar om 1 månad. Vi ska även betala in oss så vi kan börja gymma.. så megatoppenbra att de finns ett gym å använda.. å dessutom ett stenkast från huset. Jäääj de gillas!


Jag hoppas på ett toppenbra 2014! De känns som de kom å bli de.. men nu ska man absolut inte ropa hej än. Så vi få väl se lite längre fram. Men annars ha jag ett jobb, en fungerande bil (än så länge) en karl som jag älskar, 2 småtroll som växer å utvecklas för varje dag som går, 3 hundar som ha mer energi än en annan, vänner å en familj.. mamma, pappa, syskon å syskonbarn som betyder grymt mycke.. tak över huvve med älven som vi kan bada i sommar :) Så jag är en rik kvinna ändå! Pengar kan för allt i världen inte mäta sej med allt å alla som finns i mitt liv! De är en sak som är säkert.


Over and out..

Presentation

Kategorier

Fråga mig

5 besvarade frågor

Bloggar å läsa

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2014 >>>

Arkiv

Sök i bloggen

Senaste inläggen

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

...


Skapa flashcards