This is who i am.

Alla inlägg den 20 januari 2014

Av Angelika - 20 januari 2014 23:35

Skola å sen jobba natt är inte att rekommendera! Men snart är jag klar så då slipper jag den där krocken. De slog mej tidigare idag att nu ha vi bara två gånger kvar.. nästa gång bli de ett grupparbete sen praktiskt (heter de så?) i metodrummet.. å sista gången 28/2 kommer vi redovisa grupparbetet som vi ska styra upp. Så de är inte så mycke kvar! Jag ska göra lite arbeten själv å lämna in så jag inte hamnar efter.. i nästan varenda kurs ha jag lämnat in efter vi ha avsluta kursen då man haft en månad på sej efter avslutad kurs.. men den här gången känns de som jag kommer få allt inlämnat i tid. Tack vare grupparbetena. Så folket snaaaaaaart är jag klar.. utbildad undersköterska. Efter de här kommer jag inte plugga på ett bra tag. Känns som de ha vart alldeles för mycke ett tag så jag behöver få återhämta mej. Redan när jag började igen förra året efter mammaledigheten visste jag att de kommer bli en tuff höst, hur riktigt tuff förstod jag inte förrns jag va där.. vi började hösten med att läsa en kurs.. när den va klar började jag läsa psykiatri samtidigt som jag va tvungen å läsa medicin kursen med komvux eleverna. Jag läste då två kurser samtidigt.. å i samma veva började jägarexamen. Medicin kursen blev inlämnad före jul.. å jag fick ett betyg jag överhuvudtaget inte alls hade strävat efter.. sjukt nöjd är jag! Psykiatrin ha jag inte hört nåt om så där vet jag inte än om jag är godkänd. Troligen kommer jag få komplettera nåt. Men i allafall så ha jag gjort bort de! Å vi inledde vårterminen med sista kursen hemsjukvård. Två gånger med lite mer än en månad kvar.. vart ha tiden tagit vägen!? Jag är så nöjd över mej själv att jag ha tagit mej såhär långt. Jag ha alltid haft svårt med skolan.. självdiciplin är inte min starka sida å jag ha svårt med inlärning. Men tydligen så är jag envis.. annars hade jag nog gett upp för länge sen. De kommer kännas väldigt konstigt sen å inte ha nå måsten.. att jag måste verklien sätta mej ner å skriva de här för de ska va inne om nån vecka. Va ska jag hitta på nu då? De ska bli förjäfla skönt vill jag er lova! 28/2 gör vi sista dagen.. vi i klassen ha prata om att gå ut å käka lunch/fika eftersom vi bara gå halvdag. Sen på kvällen bli de nån gomiddag å jag ska banne mej köpa en flarra vin å fira rejält! Oh yes i will. Jag är dessutom ledig den helgen så den som vill komma å fira med mej är så välkommen   

Presentation

Kategorier

Fråga mig

5 besvarade frågor

Bloggar å läsa

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

...


Skapa flashcards