This is who i am.

Alla inlägg den 31 december 2013

Av Angelika - 31 december 2013 01:06

En kort summering av året 2013: fortsatte å inledde året med att va mammaledig till Vide :) Återupptog skolan i Januari samtidigt som jag va mammaledig till Maj. Då började jag inskolning på Graningebyn, som jag inte visste då skulle leda till positiva nyheter. Jobbade hela sommaren medan pappa Johan va hemma med pojkarna. Fick även klarhet med min mage som ha strula sen några år tillbaka.. misstänkt IBS å laktosintolerans. Haft körigt med skolan i princip hela året å halvt ovetandes om att de skulle bli värre! Hösten kom å jag började med å läsa 2 kurser samtidigt samtidigt som jag va tvungen å jobba. Fick i Oktober ett samtal om ett jobb, å nu sitt jag här :) Min födelsedagspresent som bestod av en kväll på Hallstabergets SPA OCH en hotellövernattning.. gissa om jag fick tillbaka min energi efter de. De va verklien välbehövt å kommer lätt göras om fler gånger! Sen få jag ju inte glömma min å Johans 10:årsdag. Tyvärr så tänkte jag mej inte för å bokade in nattjobb.. men vi firade med en pizza istället. Haha de va inte riktigt tanken, men va gör man när nästan alla restauranger i stan va stängd å med en tajt ekonomi.. de va tanken som räknades i allafall <3 Å så alla våra vänner som ha fått barn.. att få va med å se dom växa upp gör ju en glad. 


 Jag ha kämpat mej igenom de allra värsta.. nu ska jag bara göra klart en kurs sen ha vi bara en kvar innan utbildningen är klar. De va mitt 2013. Ett tufft år med andra ord.. så jag hoppas 2014 bli liiiiite lugnare. Men självklart ha de inte bara vart motgångar.. att få se våra älskade småtroll växa upp å se alla framsteg dom gör är ju så otroligt underbart! Som när Vide börja gå, när han fick sin första tand (15 månader) Vincent som pratar allt tydligare å mer, blöjfri på dagarna, växtvärken som tyder på att han faktiskt växer jaa de finns hur mycke som helst, jag är en stolt mamma till våra små. Jag är så glad att dom finns å att dom få va frisk. Jag tänker på de som förlorat sina barn å de som åker in å ut från sjukhuset. Jag har lärt mej något å det är att inte ta något för givet.. ibland trillar jag garanterat tillbaka dit, men försöker å inte ta någon eller något för givet. Vänner och familj! Mitt i all stress med skola, jobb å försöka finnas till hands hemma så blir jag väldigt dålig på höra av mej.. tyvärr! Men nånstans hoppas jag de som står mej nära ha en liiiiiiten gnutta förståelse för de. Sen ha ju alla andra också fullt upp med sin vardag.. men de är så lätt å "glömma" bort vännerna.. de är absolut ingen ursäkt. För tid ha man för sina vänner.. å ha man inte de kan man inte räkna med att de ska finnas där för en.  Å då menar jag även om man bara ha 2 minuter "över" kan man faktiskt ringa å fråga hur de är :) Bara visa att man finns å bryr sej räcker sååå långt.. tycker jag i allafall. 


Mitt firande för 2014 kommer spenderas på jobbet.. så eftersom jag jobbar natt så kommer jag spendera 12 slaget framför skolböckerna. Nyår ha som aldrig vart så speciellt för mej.. vi ha inte fira nyår på samma vis som julafton. Men de känns ändå tråkigt å inte få va hemma med mina barn å min älskade karl. Jag går av på Onsdag morgon, när jag åker hem då ha jag 9 dagars ledighet framför mej. Underbart! Pappa fyller 70 på Torsdag å eftersom vi hoppas på att Johan ska få jobba så kan vi inte fara upp :( Men de bli en annan helg istället.. mer än så kan jag inte skriva. Nästa vecka börjar skolan igen.. vi ha möte med draghundsklubben å jägarexamen träff. Så de är bara å ladda batterierna för en fullspäckad vecka. Jajjamän.. ha ett riktigt gott nytt år! 

Presentation

Kategorier

Fråga mig

5 besvarade frågor

Bloggar å läsa

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Arkiv

Sök i bloggen

Senaste inläggen

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

...


Ovido - Quiz & Flashcards