This is who i am.

Alla inlägg den 30 november 2013

Av Angelika - 30 november 2013 09:45

De händer för mycke just nu... alldeles fööööör mycke! Jag ska medge att jag är lite orolig när/OM allt de här är över. Jag är helt fucked up i mitt huvve.. stress är bara förnamnet. Vart ska jag börja!? Vad ska jag börja med!?

Allt började så bra, allt flöt på å när jag fick ett telefonsamtal så blev de alldeles för bra för å va sant! Man gick å väntade på ett bakslag.. å svisch så kom de som ett brev på posten. Avtalet skulle ändras å därmed kunde vi inte få månadslön.. så egenklien skulle vi gå på timlön från å med den dagen chefen ringde.. 1 vecka innan löning!!!? Men sagt å gjort så fick jag lov å välja månadslön året ut, jag va liksom tvungen eftersom jag hade skrivit på ägarbytespapperen på bilen, så jag skulle alltså få ut dubbel lön. Jag va tvungen å göra de så jag kunde betala bilen. Hade de inte vart för bilköpet så hade jag också valt att börja som timavlönad. MEN eftersom jag inte fick ihop så många timmar i Oktober å dessutom både tackade nej till jobb å inte ansträngde mej så mycke för å jobba eftersom jag ändå skulle få månadslön i November så kunde jag inte välja å börja på timmar. Då skulle jag bara få lön för 81,5 timmar.. de skulle inte funka eftersom vi bytte bil. Så de fanns inte så mycke å välja mellan. Å dessutom så blir jag utan lön i Januari. Jag kontaktade i allafall facket för de här va inte ok!! Inte nånstans.. hur de här hela slutar ska bli intressant å se. När jag dessutom pratade med löner å hon i förbifarten nämnde min tjänstgöringsgrad som ligger på 64,15%! Hallåååå vart är våran 70,6% tjänst som vi dessutom blev lovad!? Allt de här gör att man bara tappar suget! Jag ligger efter med skolan så de bara skriker om de. Hur f a n ska jag hinna med å bli klar! Jag stressar över de så inni bombem. Å ekonomin är åt h e l v e t e! Jag fick typ ingenting över efter jag hade betala ursäkta uttrycket biljäfeln! Så vi fick lov å skjuta upp typ alla räkningar.. Johan fick piss å ingeting i lön den här månaden å de lär bli ännu sämre av de nu i December.. jag blir så trött på allt! Varför kan de aldrig få gå bra? Vad ha vi gjort för ont? Jag vet att de finns dom som har de såååååå mycke värre än oss, å jag önskar verklien jag kunde hjälpa barnen i Syrien.. hade jag haft råd så hade jag lätt börja skicka iväg lite. Men nu måste jag faktiskt tänka på våra småtroll.. att dom ska få de bra! Å jag ljuger inte när jag säger att vi ha nog inte många kronor kvar för å kunna köpa mat för resten av månaden. Mitt hår är som sandpapper och jag tappar hår så jag börja fundera snart om jag ha nåt kvar snart.. de om något vet jag att man kan göra av stress. Min hy är torr, jag är konstant trött, ont i huvudet, rygg å nacke jaa you name It.


Men ändå försöker man hålla humöret uppe för barnen. Hade jag inte haft våra barn å min älskade karl så är jag rädd att jag hade klappa ihop för länge sen. Nu går man på sparenergi å hoppas allt de här är över snart. Jag försöker se positivt till de hela ändå. Skolan är klar i Februari.. jag SKA klara av de här, de är inte så länge kvar nu! Jägarexamen är klar i Maj. Ekonomin då? Jamen i värsta fall hamnar man hos kronofogden (de är ingen strävan!!) men va gör de egenklien? Himlen ramlar inte ner för de! De kommer lösa sej! I slutändan så gör de alltid de.. de här ha vi vart med om förut, typ nästan varje månad! Visst vi kommer inte kunna ge barnen allt vi vill ge dom den närmsta tiden.. men vi finns för dom å kan i allafall å kan ge dom mat så dom bli mätt. De är liksom de som är viktigast! 

 

Jag skriver inte det här nu för att jag vill att folk ska tycka synd om oss. De här är våran verklighet för oss nu. Å är de nån som tycker jag är löjlig så få dom väl tycka de. Jag bryr mej inte!! Att de ska vara sån tabu å prata om att man ha dåligt ställt eller att de går dåligt för en. Vi har aldrig vart rädd för att säga att vi inte har råd, å vi säger de inte heller för att folk ska just tycka synd om oss.. utan för att de är så de är! 

 

Men lite positiva inlägg nu då! De kan jag också bjuda på. Vi ha fått tagit över huset i Forsmo nu.. nyckeln hänger i nyckelskåpet å idag körs dom första grejerna dit. De känns så ofattbart att vi äntligen ska flytta! Vi kommer få de så stort. Å de bli ju toppen till jul eftersom både mamma, pappa å lillasyster med familj ska komma ner. Liiiiite trångt kommer de ändå bli haha. Eftersom vi inte haft råd å bygga upp en hundgård så ska vi ha hundarna inne.. både pappa å lillasyrran kommer ner med varsin hund. Så 5 hundar inne + 4 barn å 6 vuxna. Å så kommer ju Johans familj på julafton.. 5 personer till. Haha de bli kul! 

 

Jaa de va vad jag hade på hjärtat för den här gången.. på återseende!

Presentation

Kategorier

Fråga mig

5 besvarade frågor

Bloggar å läsa

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Arkiv

Sök i bloggen

Senaste inläggen

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

...


Ovido - Quiz & Flashcards