This is who i am.

Direktlänk till inlägg 5 september 2013

Stress, älgjakt, barnen å skolan - min vardag!

Av Angelika - 5 september 2013 05:47

Stress.. Först trodde jag inte läkarn, men nu måste jag nog börja ge med mej å kanske smått inse att de är nog så som han säger.. misstankar om att jag ha fått stressmage, IBS.. levervärden ha gått ner men dom är fortfarande något förhöjda. Klådan på kvällarna gör sej fortfarande påmind, ha fått utskrivet allergimedicin som jag ska ta när de bli som värst. Jag ha dock inte hämtat ut den än. Så därför är jag inte inne på internet, facebook så mycket nu.. jag måste hitta ett sätt att hantera min stress. Å bara de ha hjälpt, de va så illa att facebook tog över mitt liv. Varje stund jag satte mej ner tog jag fram mobilen å kolla fejjan.. även om jag satt med barna på golvet kunde jag slita fram telefon å kika läget.. varför? Så himla onödigt.. jag ha fått mer tid med barnen, jag känner mej faktiskt mindre stressad bara över de. De ha kanske inte märkts av så många, eller så har det de.. men minsta lilla som inte gick min väg kände jag av den där inre stressen. Ekonomin, jobb, ja allt som tillhör vardagen. Ringde de på morgonen å fråga om jag kunde komma in å jobba kvällen börja jag stressa.. den där förbannade inre stressen! + laktosintoleransen.. nu undviker jag mjölkprodukter, medicinen hjälpte ändå inte så jag slutade med å ta den.. inte ens när jag tog 2 tabletter hjälpte de, så misstankar om att de är stressen som ha utlöst att jag blivit laktosintolerant finns där. Nu dom här senaste dagarna ha jag inte haft så problem med magen, men jag känner mej också mindre stressad. Alltid nåt!


Älgjakt.. I Måndags började älgjakten.. å jag följde med Johan på pass. Å såklart fick dom inte skjuta nåt 1:a dagen.. de va en kille i jaktlaget som sköt på en kalv men missade nog tyvärr. Tisdag hade jag skola så jag kunde tyvärr inte va med.. va fick dom göra då? Jo de blev 2 djur.. en kalv tro jag de blev om jag inte minns helt fel.. å 1 tjur.. jag hann i allafall följa med dom in å hämta tjuren å va på slakteriet till klockan 21. Onsdag följde jag också med.. å där blev de inte heller nå. Förmiddan hade dom sett ett as till tjur, 2 kalvar å 1 ko. Men inte nå mer där.. på eftermiddan jaga vi på ett annat ställe men eftersom vi inte hade nå hundar så beslutades de att vi skulle gå drevkedja.. 7 st som gick å 7 på pass.. vi stötte 1 ko med kalv å 1 tjur. Men tyvärr inge mer.. nu sitter jag här medans gubbarna är ute i skogen å säkert få dom skjuta idag.. för jag otur med mej?! De va likadant förra året, fast då följde jag bara med 1 dag. Idag är jag inte med för jag ska gå inskolning å jobba natt på Graningebyn. Inskolning inatt å jobbar själv imorrn natt. Känns lite trist eftersom jag gärna hade vela följa med i veckan.. men men.. tanken va att jag skulle följa med på Söndag istället då.. men troligen så kommer dom stycka då så de bli nog ingen jakt då. Barnen är hos farmorn <3 Vi är så underbart glad att vi har henne! Hon är så snäll som kan va barnvakt å ställa upp för oss. Tråkigt när man inte ha mormorn närmare :/  


Barnen.. Mina 2 trollungar börja bli stora.. Vincent som nyss ha fyllt 3 år!? Å Vide som blir 1 år om precis 3 veckor.. han ha inte fått nå tänder än, men han ha stapla 2 steg helt själv. Varje stund som går bli dom verklien större. Vincent sätter ihop meningarna mer å mer.. å förstår så himla mycke! Å han ha nu flyttat upp å bytt avdelning på förskolan. Nu gå han med dom större barnen. Så nu lär han väl utvecklas ännu mer. Jag är så stolt över mina guldkorn å glad att få vara deras mamma <3 Mina barn är verklien mitt allt! 

 

Skolan.. Pluggandet är i full gång, jag ha fått veta att jag ha klarat Specialpedagogiken.. feels good!! Nu ha vi börjat en annan kurs.. puh men de är mycke å göra! Men nu är de inte länge kvar.. Februari ut sen är vi färdigutbildade undersköterskor hela högen. 

 

Näe jag ska nog ta mej nåt i magen sen gå å lägga mej... nu må man sova in sej så man fixar å jobba natten. Ska bli spännande eftersom de är första gången jag gör de. Men först ska jag iväg å mata Annas hundar då hon ska bort en svängom, sen på vikarieträffen innan jobbet kallar. Ska bli trevligt! Ha en fortsatt trevlig dag på er där ute.

 
 
Petronella

Petronella

5 september 2013 20:12

Men huga alltså.. vad det ska trasslas. Kul att läsa att det vart bättre dagar! Känner igen mig rätt mycket i det här med inre stress. Jag vet inte hur jag ska få bukt på den.. och det kan vara små skitsaker som drar igång allting.. små små måsten som gnager..

Tack för kommentaren angående korstygnet däringa! Har använt ett program där man importerar en bild och väljer själv hur stor tavlan ska bli. Sen får man mönster, dmc-koderna och allt kan skrivas ut också! :)

Puss å kram!

http://hejsapetronella.blogg.se

Angelika

30 november 2013 02:55

Jaa aldrig få man va glad :P Näe de är skitsvårt å få bukt med den.. jag ha än inte hittat nåt bra sätt. Har du?

Men vilket roligt program! :) De kanske man ska börja ägna sej åt när man är klar med skolan :) Du är jätteduktig!

Kraaam på dej!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Angelika - 15 februari 2019 00:51

Ett riktigt gnällinlägg!   Här bli de ett nattligt inlägg då Mr. Blund lyser med sin frånvaro och hostan from hell som gör att jag inte kan sova. Nu är de 2:a natten jag inte kan somna och de är så störande! När folk skriver/säger vabbruari vilke...

Av Angelika - 9 januari 2019 21:46

Lägg inte din energi på det du inte kan påverka.. stanna upp i nuet.. här och nu! Vad som kommer ske i framtiden är det ingen som vet. Det öppnas nya dörrar och gamla stängs. Det kan gå åt skogen men samtidigt kan de bli något bra. Allting sker av...

Av Angelika - 3 december 2018 22:30

Jag ha nu vart sjukskriven sen Februari/Mars.. snart börja den lida mot sitt slut. Blev fortsatt till början av Januari. Då ska vi ha ett avstämningsmöte å efter de bli de nog dags att återgå till arbete.. men dock på en låg nivå till en början. 25% ...

Av Angelika - 2 juli 2018 08:09

De är sommar, värmen kommer å går.. de är nu man ska njuta av att alla är lediga å få vara tillsammans. Barnen är ledig från förskolan, J ha också sommarlov. De är mysigt å skönt å slippa alla måsten, kliva upp tidigt för å skjutsa ner barnen på förs...

Av Angelika - 13 juni 2018 08:20


Alltför många i samhället lider av psykisk ohälsa. Stress, ångest, utmattning you name it. Har man brytit ett ben syns de, men på insidan kan ingen se när man lider av psykisk ohälsa. Man känner den, lever med den dagligen. Den sätter sina spår.. har...

Presentation

Kategorier

Fråga mig

5 besvarade frågor

Bloggar å läsa

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

...


Skapa flashcards