This is who i am.

Direktlänk till inlägg 22 juni 2013

Midsommar.

Av Angelika - 22 juni 2013 20:20

Midsommar 2013 kommer jag aldrig glömma.. eftersom jag går på diet så få jag bara äta 150 g kyckling, fisk eller kalkon.. per måltid. Inget till! Å eftersom de är så viktigt med den här första veckan de är då man renar kroppen så vill jag inte fuska. Så de andra åt silltårta, glass å jordgubbar å jag åt min kyckling.. snacka om deprimerande!! Jag börja fan grina! Men -5 kg på 5 dagar å 1 kg kvar till mitt delmål så biter jag ihop! Nästa helg kommer de bli lite alkoholhaltiga drycker å grillat så då få jag suga på den karamellen istället. Nackdelen är att jag kommer måsta "städa" ur kroppen 2 dagar efter de.. men de är de lätt värt!! Jag kommer ändå tänka på att inte stoppa i mej onyttigheter för å gå upp så mycke.. men för å inte bli askalas lär jag behöva äta liiite mer än va jag gjort nu. Men jag kommer nog inte orka så mycke med tanke på att jag levt 1 vecka på 150 g mat.. sen när jag ha kommit ner mer kommer jag nog lägga ut mer ingående med min viktminskning.


Jag ha blivit med nya glasögon.. röd båge å syns lite mer än de andra jag hade sen ha jag länge vela beställa nya brillor, fick t.o.m med hem ett par som jag använde typ 1 dag tills jag kom underfund med att dom va inge bra. Dom ramla ner på näsan å jag fick he upp dom hela tiden.. så näe jag skickade tillbaka dom. De här va väl för ett år sen. Nu gick mina gamla sönder.. så då va jag ju tvungen å skaffa mej ett par nya. Så that´s It.. gick omkring på jobbet hela dagen idag å ingen märkte nåt.. förutom en tjej jag jobbar med haha. 

Är ensam hemma ikväll, resten av mina pojkar är i Nässe hos svärmor. Så jag passa på å tog in hundarna   Dom blev så glada å få komma in. Ska strax ge dom lite käk så få dom gå ut till sitt sen. Koyuk slet sej ur halsbandet.. toppen tänkte jag å fick panik där ett tag.. men jag skynda mej upp på bron medans jag ropa på han å han skutta omkring å följde gladeligen med. De märktes att han inte ville springa ifrån dom andra 2. Sen när dom kom in sprang dom omkring som små yra höns.. Koyuk tyckte de va helt ok å äta lite på Vides strumpa men se de tyckte inte hans matte om. Så nu ligg dom å käka på lite ben. 


Semestervikariatet ha börjat å jag trivs väldigt bra. De tar väl ett tag innan man kommer in i rutinerna, de tycker jag väl är lite jobbigt men de är bara å bita ihop. Jag som tar åt mej så lätt å hatar å göra fel.. men gör man inga fel lär man sej inte.. så anser jag i allafall. 


Nu dags å mata hundarna sen ska jag se om de gå å se nå tv.. anten är typ trasig, å ha vart de sen vi flytta in haha.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Angelika - 15 februari 2019 00:51

Ett riktigt gnällinlägg!   Här bli de ett nattligt inlägg då Mr. Blund lyser med sin frånvaro och hostan from hell som gör att jag inte kan sova. Nu är de 2:a natten jag inte kan somna och de är så störande! När folk skriver/säger vabbruari vilke...

Av Angelika - 9 januari 2019 21:46

Lägg inte din energi på det du inte kan påverka.. stanna upp i nuet.. här och nu! Vad som kommer ske i framtiden är det ingen som vet. Det öppnas nya dörrar och gamla stängs. Det kan gå åt skogen men samtidigt kan de bli något bra. Allting sker av...

Av Angelika - 3 december 2018 22:30

Jag ha nu vart sjukskriven sen Februari/Mars.. snart börja den lida mot sitt slut. Blev fortsatt till början av Januari. Då ska vi ha ett avstämningsmöte å efter de bli de nog dags att återgå till arbete.. men dock på en låg nivå till en början. 25% ...

Av Angelika - 2 juli 2018 08:09

De är sommar, värmen kommer å går.. de är nu man ska njuta av att alla är lediga å få vara tillsammans. Barnen är ledig från förskolan, J ha också sommarlov. De är mysigt å skönt å slippa alla måsten, kliva upp tidigt för å skjutsa ner barnen på förs...

Av Angelika - 13 juni 2018 08:20


Alltför många i samhället lider av psykisk ohälsa. Stress, ångest, utmattning you name it. Har man brytit ett ben syns de, men på insidan kan ingen se när man lider av psykisk ohälsa. Man känner den, lever med den dagligen. Den sätter sina spår.. har...

Presentation

Kategorier

Fråga mig

5 besvarade frågor

Bloggar å läsa

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Arkiv

Sök i bloggen

Senaste inläggen

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

...


Ovido - Quiz & Flashcards