This is who i am.

Alla inlägg under september 2012

Av Angelika - 5 september 2012 19:15

Hade tid för tillväxt ultraljud idag.. bebisen verka må bra där inne å de är väl huvudsaken ändå. Men morronen började med att jag skulle på lab. för å ta nya prover.. sen hade jag tid på spec.mödra å just nu är de ingen som vet hur de kommer bli framöver. Jag ska börja med medicinen ikväll, ta nya prover nästa vecka sen få vi se om mina värden på både levern å gallsyran ha gått ner. Sen få dom ta ställning till de hela beroende på va provsvaren visar. Så se de ut! 

Just nu hoppas jag bara på att medicinen hjälper så min klåda försvinner å jag kan få sova någorlunda på nätterna.. att man vaknar av å va kissnödig eller halsbränna är ju nåt man få räkna med i de här tillståndet, men att inte få sova pga klåda på hela förbenade kroppen är en helt annan sak.. de är varken ok eller normalt. Om inte gallsyra värdet ha gått ner så innebär de risk för bebisen. 

Förutom min klåda så tycker jag att graviditeten gå bra, de är tungt å jag är less men de gå ändå bra. Nu längtar jag tills den här lille krabaten är ute så mamma, pappa å storebror få träffa h*n. Snacka om att Vincent kommer bli stor när bebis ha kommit. 

Nu ska vi ut å mata hundarna innan de hinner bli alltför mörkt.. imorrn är de 3e träffen för föräldrautbildningen. 

Av Angelika - 5 september 2012 03:55

 

 


"Det du har är en graviditetskomplikation" Så "fint" de låter.. inget annat å göra än att acceptera läget å hoppas på de bästa! Å med de är att jag varken vill eller orkar gå tiden ut, men samtidigt vill man de absolut bästa för bebisen <3 Men om jag ska orka med dels att föda fram den här lille krabaten, ta hand om hemmet å Vincent så måste jag få sova! Å de få jag inte göra nu! Igår eftermiddag va jag in på förlossningen en snabbis, jag ringde in med gråten i halsen å kunde till slut inte hålla tillbaka tårarna.. hon sa till mej att jag skulle komma in.. fick 2 st sömntabletter utav 1 av bm.. tro ni den ha hjälpt? Annars skulle jag absolut icket sitta här! Jag kan inte annat än bli besviken.. jag som verklien trodde jag skulle få sova. När jag tog den ikväll så fick jag sova lite mindre än 2 timmar, men sen vaknade jag av å till, å till slut blev klådan för mycke så nu sitt man här.. de här är min vana numera.. att inte få sova så mycke på nätterna.

I morrn ska jag i allafall på spec.mödravården men först förbi lab. för å ta nya prover.. så här sitter man med hungrig mage å få vackert vänta tills några timmar till med å äta eftersom jag ska va fastande.



Jag skriver inte de här för att folk ska tycka synd om mej.. jag måste bara få berätta så jag får nåt ur mej. Jag har valt att utelämna mycket så allt står inte med.. dom som känner mej å bryr sej få väl fråga istället! Men de här säger jag som så... over and out.. ska försöka sova nån timme till innan man ska upp.


Av Angelika - 1 september 2012 21:42

Idag firade vi Johan sådär riktigt fast i efterskott.. vi, familjen hade gått ihop å köpt ett rökskåp till han så han kan röka kött/fisk/korv.. de va liksom de enda han önskade sej. Å eftersom han fyllde på sånt dumt datum när typ ingen hade pengar så bestämde vi att vi skulle ta de riktigt efter alla fått lön. Sen bruka vi äta smörgåstårta å de blev självklart av. Så himla gott vill jag lova! Sen firade vi Vincent också eftersom farbror Jonas inte va med när han fyllde år, han fick två tröjor av han.. jättetuffa! Å faster Johanna hade gjort en tårta till både pappan å sonen.. smaskigt god den va!

Tidigare ikväll va även moster Marita, kusin Willde å Mats förbi här.. dom hade med sej babyskyddet som vi köpte av dom.. så nu är de tillbaka i Sollefteå eftersom de kom från början härifrån, de va ett par kompisar till oss som dom köpte de av. Så nu ha vi ett babyskydd å en kudde i allafall! Spjälskydd är på gång så nu är de madrass å ett täcke som fattas. Skulle bebis komma innan vi hunnit fixa de sista så löser de nog sej i slutändan. Kvällens höjdpunkt va att jag beställde ett täcke av syster eftersom dom va nere på Ikea, när dom ha burit in grejerna så kikar jag på "täcket" å ler lite smått.. ha ni köpt en kudde istället säger jag? Jag tar fram de å visst är de en kudde.. jag bara skrattar! Jamen va bra nu ha vi en kudde i allafall. Babyskyddet ha vi i allafall å de är de viktigaste.. resten lär nog ordna sej om vi inte hinner införskaffa de.

Stödstrumpor is the shit kan jag även tillägga! Haft på mej dom hela dagen å visst hjälper dom.. men så fort vi kommer till kvällen så åker dom av, jag sväller upp å de klå så in i helvete!! Kvällen å nätterna är inte alls rolig numera.. jag gruvar mej speciellt för nätterna. 


Näe nu ska jag göra iordning hundmaten åt Johan sen börja göra mej själv iordning för sängen.. btw.. jag ha världens finaste pojkvän <3

Presentation

Kategorier

Fråga mig

5 besvarade frågor

Bloggar å läsa

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Arkiv

Sök i bloggen

Senaste inläggen

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

...


Ovido - Quiz & Flashcards