This is who i am.

Direktlänk till inlägg 7 september 2012

Fredagkväll..

Av Angelika - 7 september 2012 19:53

Nu är jag inne på 3e dagen med medicinen.. alltså ikväll bli 3e kvällen jag tar den. Jag sa tidigare till Johan att de ha ju faktiskt inte kliats så mycke idag, men tji fick jag.. nu ikväll håller jag än en gång på bli tokig! De klå banne mej överallt.. under fötterna, mellan tårna, i händerna, mellan fingrarna, på benen, på ryggen.. de ha t.o.m börjat i ansiktet, på typ hakan! Jaa de är överallt på kroppen.. ha klia sönder mej under foten, jag ha massa småsår på hela kroppen å på benen se de ut som jag ha 511 myggbett som jag ha klia sönder.. å läkarn som sa till mej att jag kunde smörja in mej med kortison.. de va inte första gången jag fick de tipset av en läkare. Nu den här gången sa jag faktiskt ifrån att ska jag smörja in mej med de över hela kroppen! Dessutom lär de inte gå åt bara 1 tub per gång.. kortison kräm.. näe tack! Sen sa även läkaren att jag fick höra av mej om klådan bli värre eller om jag känner minskade rörelser i magen. Jag ringde in igår då jag verklien upplevde att klådan va värre å dels för att fråga om provsvaren, svaret kommer till veckan så jag få förhoppningsvis veta hur värdet för gallsyran ligger då. Sen sa jag till henne att jag upplevde att klådan hade blivit värre.. men jag vet samtidigt inte om jag inbillar mej. Då sa hon till mej att jag kunde höra av mej i helgen om de inte ha blivit bättre så fick jag komma in på en koll. Gaah va är de för mening man hör av sej undrar jag!? Näe då är de väl bara jag som inbillar mej! På Onsdag morron ska jag i allafall ta nya prover, då ha jag ätit medicinen 1 vecka. På familjeliv ha jag prata lite med en som också ha fått graviditetsklåda.. för henne ha medicinen hjälpt, så jag hoppas på samma sak.


Imorrn går jag in i vecka 37 (36+0) Samtidigt som de känns som en evighet kvar innan vi ha kommit till beräknat datum känns de som tiden ha gått fort ändå. Sen vet jag ju faktiskt inte om jag kommer bli igångsatt tidigare eller om bebisen själv väljer å komma ut tidigare. Hursomhaver så hoppas jag att bebisen kommer tidigare, med eller utan hjälp från förlossningen. Speciellt om dom uppskattade vikten på bebis till ca 3200 g redan.. men de ta jag lite med en nypa salt eftersom de är bara uppskattning å de kan va mindre. 19e ska vi på ett till tillväxt ultraljud så de ska bli spännande å se hur mycke dom uppskatta vikten till då.. om vi nu ens hinner dit.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Angelika - 15 februari 2019 00:51

Ett riktigt gnällinlägg!   Här bli de ett nattligt inlägg då Mr. Blund lyser med sin frånvaro och hostan from hell som gör att jag inte kan sova. Nu är de 2:a natten jag inte kan somna och de är så störande! När folk skriver/säger vabbruari vilke...

Av Angelika - 9 januari 2019 21:46

Lägg inte din energi på det du inte kan påverka.. stanna upp i nuet.. här och nu! Vad som kommer ske i framtiden är det ingen som vet. Det öppnas nya dörrar och gamla stängs. Det kan gå åt skogen men samtidigt kan de bli något bra. Allting sker av...

Av Angelika - 3 december 2018 22:30

Jag ha nu vart sjukskriven sen Februari/Mars.. snart börja den lida mot sitt slut. Blev fortsatt till början av Januari. Då ska vi ha ett avstämningsmöte å efter de bli de nog dags att återgå till arbete.. men dock på en låg nivå till en början. 25% ...

Av Angelika - 2 juli 2018 08:09

De är sommar, värmen kommer å går.. de är nu man ska njuta av att alla är lediga å få vara tillsammans. Barnen är ledig från förskolan, J ha också sommarlov. De är mysigt å skönt å slippa alla måsten, kliva upp tidigt för å skjutsa ner barnen på förs...

Av Angelika - 13 juni 2018 08:20


Alltför många i samhället lider av psykisk ohälsa. Stress, ångest, utmattning you name it. Har man brytit ett ben syns de, men på insidan kan ingen se när man lider av psykisk ohälsa. Man känner den, lever med den dagligen. Den sätter sina spår.. har...

Presentation

Kategorier

Fråga mig

5 besvarade frågor

Bloggar å läsa

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Arkiv

Sök i bloggen

Senaste inläggen

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

...


Ovido - Quiz & Flashcards