This is who i am.

Direktlänk till inlägg 4 februari 2012

En kylig Lördag :)

Av Angelika - 4 februari 2012 11:04

00:36 gick Johan in å hämta en liten kille som verklien tokgrina! De gick inte å få han å somna om. Han somnade på en gång när han kom in till oss. Sen vid halv 4 tiden så vaknade han, kröp runt i sängen å la huvudet på sniskan mot oss å va hur go som helst. De är såna gånger man inte bryr sej om hur trött man är.. man bli alldeles varm i hjärtat.

Jag vet inte hur andra anser eller gör.. men vi ha han inte ofta sovandes mellan oss, men när han blir sjuk så blir både han och vi orolig, han bli lite mer gosig också.. så då är de lugnast för alla om han få sova mellan oss. Visserligen få vi inte sova lika mycke.. men hjälps man åt under dagen så kan vi dela upp å ta varsin powernap.

Han va vaken nån timma i allafall å eftersom ha va så varm så gick jag upp med han å tog tempen.. 39,2. Han fick alvedon sen lyckades han somna om vid 5 taget tro jag visst. Men vakna sen strax före halv 8 å ville ha välling. Då va de dags för å kliva upp å få nå värme i huset.. -35,4 stod de på termometern. Tog tempen på lilleman igen vid halv 11, för han kändes så varm igen.. 38,7 tro jag visst de stog.. lite alvedon å välling sen fick han gå å sova. Han äter inte mycket nuförtiden heller.. vi misstänker att de är nå tänder som är på väg upp.. sen är han iförsej förkyld igen så de kan även va de.


Nu ligger de på -30 å min karl ska visst ut å köra hundarna.. tok säger jag! Vi körde 1 gång när de va typ -25 å jag höll verklien på frysa fötterna å fingrarna av mej. Men de är sant som han säger.. vi ha ju faktiskt polara hundar som ska tåla den här kylan. Dom ställde in en tävling pga kylan.. de sägs att "de finns inget dålig väder, bara dåliga kläder" Men själv vet jag faktiskt inte hur jag skulle reagera om de blev snack om tävling å den här kylan. Ha man styrt både jobb, träning å tiden för å fara på en tävling så är man kanske villig å köra fast de är upp mot -35.


Dags för lite lunch.. godste köttgryta som fröken Edlund gjorde igår :) Mums säger jag bara! Ha en fortsatt trevlig kall helg! 

 
 
Rebecca

Rebecca

13 februari 2012 18:09

Ja men jagförstår ju nu att jag har missat din lilla grabb totalt med flera månader :) Så grattis i efterskott! Allt bra med er? Förutom sjukdom för den lille? Ha det gott

http://mortzell.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Angelika - 15 februari 2019 00:51

Ett riktigt gnällinlägg!   Här bli de ett nattligt inlägg då Mr. Blund lyser med sin frånvaro och hostan from hell som gör att jag inte kan sova. Nu är de 2:a natten jag inte kan somna och de är så störande! När folk skriver/säger vabbruari vilke...

Av Angelika - 9 januari 2019 21:46

Lägg inte din energi på det du inte kan påverka.. stanna upp i nuet.. här och nu! Vad som kommer ske i framtiden är det ingen som vet. Det öppnas nya dörrar och gamla stängs. Det kan gå åt skogen men samtidigt kan de bli något bra. Allting sker av...

Av Angelika - 3 december 2018 22:30

Jag ha nu vart sjukskriven sen Februari/Mars.. snart börja den lida mot sitt slut. Blev fortsatt till början av Januari. Då ska vi ha ett avstämningsmöte å efter de bli de nog dags att återgå till arbete.. men dock på en låg nivå till en början. 25% ...

Av Angelika - 2 juli 2018 08:09

De är sommar, värmen kommer å går.. de är nu man ska njuta av att alla är lediga å få vara tillsammans. Barnen är ledig från förskolan, J ha också sommarlov. De är mysigt å skönt å slippa alla måsten, kliva upp tidigt för å skjutsa ner barnen på förs...

Av Angelika - 13 juni 2018 08:20


Alltför många i samhället lider av psykisk ohälsa. Stress, ångest, utmattning you name it. Har man brytit ett ben syns de, men på insidan kan ingen se när man lider av psykisk ohälsa. Man känner den, lever med den dagligen. Den sätter sina spår.. har...

Presentation

Kategorier

Fråga mig

5 besvarade frågor

Bloggar å läsa

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Arkiv

Sök i bloggen

Senaste inläggen

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

...


Ovido - Quiz & Flashcards