This is who i am.

Direktlänk till inlägg 21 januari 2012

"Det är bra mycket trevligare att vara två" - Nalle puh..

Av Angelika - 21 januari 2012 23:02

Jag har börjat skolan.. om 3 år är jag färdig uska. Känns som en evighet tills dess! Jag hoppas bara att jag kommer fixa de här. Men de tro jag faktiskt, vi läser på halvfart så de är därför de ta så lång tid om man jämför med 1½ år så.


Jag håller föresten på att försöka göra om min bloggheader, men eftersom jag skrev sist 22a December så ha de inte gått så bra.. ha inte lagt ner nån energi på de.


Vincent sover hos sin farmor inatt.. känns konstigt å inte ha han hemma.. å de va lite jobbigt å lämna han ikväll. Förstå inte de. Både jag å Johan uppskattar så otroligt mycke att hon ta han ibland, man få lite avlastning å de behövs lite då å då. Sen märks de så väl att han tycker om å vara där. Men han kommer ju hem imorrn. När han ha vart där 1 hel helg bruka de va ganska jobbigt.. Lördagkväll börja man riktigt sakna pojken, nästan så man kunde fara dit å hämta han.. Söndag räkna man ner timmarna tills man få träffa han igen. Mitt älskade barn! <3


Imorrn ska vi passa på å fara ut en sväng med hundarna.. Johan på skidor å jag på släden :) Riktigt kul när man kan starta rakt över vägen bara. Men lite trist ändå å inte ha 2 sibbar å köra med.. visst Ayla (jämthunden) springer med.. men hon drar inte med mej å hinner inte med sibbarna.. så man måste ju bromsa å de ge inte samma träning för sibbarna. Annars hade jag säkert fått låna 1 hund av C.. men då ska jag fara dit, hon bo nästan rakt över skogen härifrån.. ca 3,5 km.. för å sen fara hem å köra härifrån. Lite drygt. Men ska man iväg på annat håll så funka de. Fast just nu kan vi inte ens göra de för vi ha inge takräcke. 


Ikväll ha vi suttit här uppe vid grillplatsen, grilla å snacka skit.. fick besök av både L å P.. tack till L som hjälpte oss å skotta av hundgårdstaket.. blev som barn på nytt å hoppade från taket rätt ner i snön.. haha kul va de! Dom sitt kvar där uppe men jag själv ha gett upp, nu börja jag bli trötter så de är nog inte alls länge kvar tills de bli sängen. Ha en fortsatt trevlig helg.. ajööken!  

 
 
Ingen bild

Terese B

22 januari 2012 11:28

Du kom å fixa det galant! Jag blev färdig nu till jul trots en
trotsig treåring och en 6 mån bebi:) Planering is the shit..

Angelika

4 februari 2012 11:03

Tack så mycke Therese! :) Va duktig du är! Men pluggade du medans du va mammaledig eller hur gjorde du? Jå de kan man nog lugnt säga haha!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Angelika - 15 februari 2019 00:51

Ett riktigt gnällinlägg!   Här bli de ett nattligt inlägg då Mr. Blund lyser med sin frånvaro och hostan from hell som gör att jag inte kan sova. Nu är de 2:a natten jag inte kan somna och de är så störande! När folk skriver/säger vabbruari vilke...

Av Angelika - 9 januari 2019 21:46

Lägg inte din energi på det du inte kan påverka.. stanna upp i nuet.. här och nu! Vad som kommer ske i framtiden är det ingen som vet. Det öppnas nya dörrar och gamla stängs. Det kan gå åt skogen men samtidigt kan de bli något bra. Allting sker av...

Av Angelika - 3 december 2018 22:30

Jag ha nu vart sjukskriven sen Februari/Mars.. snart börja den lida mot sitt slut. Blev fortsatt till början av Januari. Då ska vi ha ett avstämningsmöte å efter de bli de nog dags att återgå till arbete.. men dock på en låg nivå till en början. 25% ...

Av Angelika - 2 juli 2018 08:09

De är sommar, värmen kommer å går.. de är nu man ska njuta av att alla är lediga å få vara tillsammans. Barnen är ledig från förskolan, J ha också sommarlov. De är mysigt å skönt å slippa alla måsten, kliva upp tidigt för å skjutsa ner barnen på förs...

Av Angelika - 13 juni 2018 08:20


Alltför många i samhället lider av psykisk ohälsa. Stress, ångest, utmattning you name it. Har man brytit ett ben syns de, men på insidan kan ingen se när man lider av psykisk ohälsa. Man känner den, lever med den dagligen. Den sätter sina spår.. har...

Presentation

Kategorier

Fråga mig

5 besvarade frågor

Bloggar å läsa

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Arkiv

Sök i bloggen

Senaste inläggen

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

...


Skapa flashcards