This is who i am.

Alla inlägg den 1 juli 2010

Av Angelika - 1 juli 2010 16:00

Jah vill absolut inte klaga å jah skriver inte direkt i min blogg bara därför att folk ska kommentera.. men jah må nog erkänna att de är nog lite kul om man kunde få nån kommentar sådär nån gång. Men de är liksom lite dåligt med de. Ändå verka de va en hel del som läser min blogg vilket jah tycker är superkul! Så ni som läser.. lämna gärna ett ord innan ni dra vidare.


Annars då.. mamma fick komma hem igår. Jah for ner till Lycksele å hämta hon. Sen for vi på apoteket.. va tvungen å ringa till Gela för jah va osäker på vägen dit.. man är juh som tvungen å köra i "stan" å som skrivet innan jah va lite osäker. Men jah fick lite uppfräschning av minnet så jah hitta. Sen drog vi på Dollar Store.. blev lite besviken faktiskt.. de va många tomma hyllor å lite grejer. Tyckte faktiskt att Dollar i Kramfors ha mer än va dom hade. Jah hittade lite grejs ändå. Å de va kul å få se Lycksele även fast jah bara va där en sväng. I allafullafall så vare gallsten mamma hade. Så nu ha hon fått medicin som hon ska ta ifall hon få ont igen.


I helgen äre Storumandagarna.. marknad å tivoli. Samma gamla skitkaruseller som förut haha! Men jah bry mej inte de här året eftersom jah inte få åka. Jah skulle nog inte våga riskera nå heller. Imorrn gå jah in i vecka 34.. så de kan alltså va allt mellan 4-8 veckor kvar. Haha hjärtat mitt blev lite nervös när jah sa de igårkväll. Sen imorse fick jah veta att min mamma fick min äldsta brorsa 6 veckor för tidigt.. med andra ord jah ha bara 6 veckor kvar haha. Marknan då.. jah ska i allafall ta mej råd å köpa munkar, remmar å Phims grillspett. Dom är så fruktansvärt god! Å jah skoja inte när jah "säger" de att man kan få stå i kö i typ 30 min innan man kommer fram å få sej nå mat. Dom är eftertraktad! Även andra maträtter som hon gör är tokgod!


Ikväll skulle min lillesyrra, Krille lysmask å Joulina komma. Sen snacka brorsan om att dom ev. skulle komma upp. Jah hoppas dom görne! Skulle va kuligt! :)

Vi ska käka palt till middag så nu håller mamma på å skala potatisen.. ska nog kila ner å hjälpa hon. Älsklingen å pappa ha vart ute å klippt gräsmattan å röjt.


Näe ajööken på er!

Presentation

Kategorier

Fråga mig

5 besvarade frågor

Bloggar å läsa

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30 31
<<< Juli 2010 >>>

Arkiv

Sök i bloggen

Senaste inläggen

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

...


Ovido - Quiz & Flashcards